Sono le emozioni, i sentimenti, le storie ed i miti a costruire l’identità e la verità narrata da un profumo. Non ci sono barriere né ostacoli: la fantasia corre alla ricerca delle note che costruiranno la corposità ed i colori delle fragranze. Map Of The Heart è un viaggio affascinante, sensuale ed a tratti enigmatico tra immagini e parole, prendendo ispirazione dall’Arte visiva e olfattiva. Silvera Profumi D’Autore presenta le prime creazioni degli australiani Sarah Blair e Jeffrey Darling, rispettivamente giornalista e regista, intitolate Map Of The Heart. Gli scatti fotografici della coppia diventano fonte di ispirazione per la costruzione di fragranze capaci di inebriare i sensi, colpendo esattamente il centro preciso del cuore.
«Tutto ciò che viviamo scaturisce dal centro dell’essere umano, il cuore. La mappa del cuore è un viaggio alla scoperta delle emozioni ancestrali dell’uomo e della donna» afferma Giovanna Aicardi, Direttrice Marketing del prodotto che ha collaborato nella creazione delle tre fragranze. «Ognuno di noi è esploratore e turista della e nella propria vita: anche se pensiamo di conoscere tutte le dimensioni del nostro cuore, le sorprese, gli imprevisti – positivi o negativi che siano – ci lasciano capire che, in fondo, siamo destinati a non comprenderci mai abbastanza» continua. Map Of The Heart nasce per provocare, per risvegliare il nostro immaginario e per evocare sensazioni nuove ed innovative.
La confezione anticipa la ricercatezza delle fragranze. La scatola che custodisce il profumo rappresenta una mappatura precisa ed ordinata, al centro della quale prende forma il nome del Brand. Paralleli e meridiani si intrecciano facendo da cassa toracica ad un cuore in vetro disegnato da Pierre Dinand, Signore del design della profumeria.
Il Sandalo Australiano, grazie alla maestria di Jacques Huclier – naso senior di Givaudan, definisce lo spartito sulle quali si muovono le tre sinfonie olfattive. Questo ingrediente, capace di rievocare la terra di origine dei fondatori, proviene da coltivazioni ecosostenibili realizzate in collaborazioni con le tribù aborigene in quanto la pianta, attualmente, risulta in via di estinzione.
Clear Heart è un tuffo nella spensieratezza, nella volontà di essere e di diventare ciò che si desidera. E’ un tributo alla giovinezza, non fisica ma mentale, ed alla prorompenza della libertà. Il citrus, le foglie verdi ed il ribes nero tingono le note di testa del profumo, cucito su un fondo di cedro bianco, sandalo australiano, incenso e musk. Il fuoco della fragranza esplode grazie alle note acquatiche, al neroli, all’iris ed alla peonia. L’architettura olfattiva costruita risulta fresca ed energizzante, dai rintocchi sipidi, classici delle acque delle spiagge australiane. La durata del profumo è lunga ed accarezza la pelle edificando una bellezza sciolta da ogni laccio castrante.
Black Heart è ispirato all’ammaliante al terrore degli incendi delle foreste di eucalipti australiane, che ogni anno vengono bruciati dal corpo forestale per poi essere spenti e fatti rinascere più vigorosi. «Il profumo rievoca il momento in cui le fiamme si placano ed i tronchi anneriti continuano a bruciare avvolti da una nevicata di cenere bianca; è un vedo non vedo, un percorso, a tratti pericoloso, nei segreti più profondi nella mente umana» sostiene Giovanna Aicardi. E’ una corsa nel lato oscuro della sensualità, nell’essenza surreale dell’immaginazione degli uomini. Il bergamotto, l’arancia del Brasile e l’eucalipto, note di testa, generano un tripudio di emozioni sul fondo di sandalo australiano e gli accordi di legni bruciati. Il cuore, composito di cardamomo, pepe nero e cannella, pulsa in maniera decisa esaltando i contrasti tonali che la fragranza riesce a controllare con eccellenza. La superbia del “cuore nero” insorge dipingendo un profumo per persone audaci e coraggiose.
Red Heart rappresenta la tentazione, la seduzione, l’erotismo. E’ il profumo più inebriante ed avvolgente, a tratti corrompente, capace di manifestare, a perfezione, l’irruenza del battito cardiaco. E’ il gioco del frutto proibito e delle spezie esotiche a guidare fino alla scoperta del lussuoso finale vellutato. Il bergamotto opur, il pepe rosa e la mela rossa accolgono l’olfatto lasciando poi spazio al feijoa, frutto esotico che, grazie all’accostamento con la tuberosa, l’incenso e la cannella, dipinge la piccantezza e l’afrodisiaca natura della fragranza. A sostenere il costrutto il sandalo australiano, la vaniglia del Madagascar, il patchouli fraction Givaudan ed il musk.
Tuttavia, come sottolineano Sarah e Jeffrey, il viaggio è appena iniziato.
[divider]English[/divider]
Emotions, feelings, stories and myths build the identity and the truth told by a perfume. No barriers or obstacles: imagination runs, searching for the notes that will fashion the full body and the colors of fragrances. Map Of The Heart is a fascinating, sensual and sometimes enigmatic journey between images and words; it takes inspiration from visual and olfactory Art. Map Of The Heart is, in the world of perfumery, a refined and elegant jubilation, thanks to the courage exploding from the three fragrances.
Silvera Profumi D’Autore, perfume boutique in the heart of Rome known for its cutting-edge care in the selection of products offered to customers, presents the first creations of Australians Sarah Blair and Jeffrey Darling, respectively journalist and filmmaker, entitled Map Of The Heart. Their shoots are a source of inspiration for the construction of fragrances able to inebriate the senses, hitting exactly the precise center of the heart.
«All we experience, emerges from the center of the human being; the heart. The map of the heart is a journey to discover the ancestral emotions of man and woman», says Giovanna Aicardi, Director of Marketing of the product that has collaborated in the creation of the three fragrances. «Each of us is an explorer and tourists in his own life. Even if we think we know all the dimensions of our heart, the surprises, the unexpected – positive or negative – make us understand that, basically, we are intended to not understand enough ourselves» she continues. Map Of The Heart was created to provoke, to awaken our imagination and evoke new and innovative feelings.
Before becoming inebriated by the three shades of Map Of The Heart – Clear Heart, Black Heart and Red Heart – the packaging anticipates the refinement of the fragrances. The box that holds the scent is a precise and orderly mapping, at the center of which takes form the name of the Brand. Parallels and meridians intertwined by creating a chest with a heart of glass designed by Pierre Dinand, Lord of the Design of the perfumery that has signed the most beautiful packaging in this branch throughout his authoritative career. «We have chosen this form so that those who take the scent in the hands could have a full contact with the fragrance, experiencing the feeling of holding in their own hands the pulsating organ of their body». The heart, available in three different colors is “marked” by the number of “volume” chosen, as if all the essences were part of a single encyclopedic collection.
The Australian Sandalwood is the score on which the three olfactory symphonies are built on. This ingredient, capable of evoking the land of origin of the founders, comes from sustainable crops produced in collaboration with the Aboriginal tribes as the plant, currently, is being endangered. The Australian sandalwood, with the mastery of Jacques Huclier – Givaudan’s senior nose – gives life to three realities complementary to each other and, at the same time, unique.
Clear Heart, the first of the three fragrances, is a dip in the lightheartedness, in the desire to be and to become what you want. It is a tribute to youth, not a physical but a mental one, and to the gushing freedom. The citrus, green leaves and blackcurrant dye the top notes of the perfume, sewed on a background of white cedar, Australian sandalwood, incense and musk. The fire of the fragrance explodes thanks to the aquatic notes, nerolis, iris and peony. The olfactory architecture is fresh and energizing, with flavorful and classic tolling from the waters of the Australian beaches. The duration of the fragrance is long and caresses the skin by building a beauty free from any castrating snare.
Black Heart, the second fragrance, is inspired by the captivating terror of fires in the forest of Australian eucalyptus, which each year are burned by forest rangers and then turned off to reborn more vigorous. «The scent recalls the time when the flames died down and the trunks, blackened, keeps burning enveloped by a white snow ash. It is like a see-through, a path, sometimes dangerous, in the deepest secrets of human mind», says Giovanna Aicardi. It is a race in the dark side of sensuality, in the surreal essence of the imagination of men. Bergamot, Brazilian orange and eucalyptus are the heading notes, creating a jubilation of emotions on the background of the Australian sandalwood and chords of burnt woods. The heart, made of cardamom, black pepper and cinnamon, beats decisively enhancing the tonal contrasts that the fragrance controls outstandingly. The pride of Black Heart arises painting a perfume for bold and courageous people.
Red Heart, the latest fragrance, represents the temptation, the seduction, and the eroticism. It is the most inebriating and enveloping scent. Sometimes it is corrupting; able to perfectly demonstrate the vehemence of the heartbeat. The game of prohibited fruit and exotic spices drives up to the discovery of the luxurious velvety finale. Opur bergamot, pink pepper and red apple welcome the sense of smell then leaving room for the feijoa, an exotic fruit that, thanks to the juxtaposition with tuberose, incense and cinnamon, paints the spiciness and the aphrodisiac nature of the fragrance. To support the construct; the Australian sandalwood, the Madagascar vanilla, the patchouli fraction Givaudan and the musk.
Nothing left to do but let the emotions go and remember that there are still many worlds to discover in the map of the hearts of each of us. And, as pointed out by Sarah and Jeffrey, the journey has just begun.
Traduzione a cura di Daniela De Angelis